سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ

العودة   منتدي بيت العز > > >
إضافة رد
♥ كاتبة الموضوع ♥ مدام زهرة مشاركات 28 المشاهدات 8910  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديقة | المفضلة انشرى الموضوع
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
  #1  
قديم ,
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
✿ رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
✿ عدد المواضيع :
✿ عدد الردود :
✿ مجموع المشاركات : 5,199
مدام زهرة غير متواجد حالياً
رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم
الشخصيات
ادم: رجل اعمال معروف عمرة لا يتجاوز 30 عام يتصف بصارمتة وبرودة فمنذ وفاة والده وهو بمثابة الأب لاسرتة
نور: اخت ادم عمرها 23 عام تتميز بهدؤها
ذياد: اخو ادم ونور وهو بالنسبة لادم ابنة وهو الوحيد الذى يجعل ف قلب ادم رحمة
سهير: والدة ادم وتحمل المسؤولية مع ادم ولكن الكلمة الأولى والأخيرة له
رؤى: تبلغ من العمر 23 عام فتاة تتميز بجمالها وهدؤها تعيش مع والدتها واختها تتميز ببشرتها البيضاء وعيونها الرمادية وشعرها الاسود الطويل
وتين: اخت رؤى الصغيرة تبلغ من العمر 19 عام وهى ف السنة الأولى ف كلية اعلام
ميرفت: والدة رؤى ووتين رزقت ببنتين بعد معافرة مع الدكاترة
حياة: صاحبة نووور وسكرتيرة ادم ف شركتة تبلغ من العمر 24 عام
مازن: صاحب ادم ويدية اليمين ف العمل عمرة 26 عام
محمود : عم ادم رجل اعمال محترف عمرة يتجاوز 70 عام
مديحة: زوجة محمود وام لبنتين وكل همها الفلوس
ندى: ابنة عم ادم وبنت محمود وتعشق ادم وهو لا يبالي
ملك: اخت ندى وبنت محمود وهى تختلف عن ابوها وامها واختها وتحب الخير للجميع


v,hdm 'tgm p'lj ;fvdhzd frgl fdf, f[fk jrgg d'gf v,hdm 'tgm ;fvdhzd

رد مع اقتباس
قديم ,   #2
معلومات العضو
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
 
رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 5,199
النقاط : 1035
مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

شهى الاطباقحلويات شرقيه وغربيهميك آب وتسريحاتالعنايه بالشعرالعنايه بالبشرهأزياء وموضهفوائد الفاكهة والخضوراتالتوفير والتنضيفأحدث الديكوراتروايات طويلة
الرئيسية ♥ روايات طويلة ♥ رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الاول
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الاول
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الاول
البارت الاول
ف شقة ف منتصف اسكندرية عروس البحر
ميرفت: يلا يا رؤى اصحى بقى
رؤى: خلاص ياماما صحيت صباح الخير
ميرفت: صباح الفل ياقلب ماما
رؤى: وتين لسة نايمة
ميرفت: مش قادرة عليها قومى صحيها
ف غرفة وتين
رؤى: تونة
لم ترد عليها
رؤى: وتين لو مصحتيش انتى عارفة هصحيكى ازاى
وتين بصوت نائم: عايزة اية بقى يارؤى سيبينى نايمة
رؤى: انتى مش عندك جامعة
وتين: معنديش محاضرات الصبح
رؤى: طب قومى افطرى معايا
وتين: الواحد ميعرفش ينام شوية ف البيت دا
وتخرج رؤى من غرفتها وخلفها وتين
ميرفت: يلا يا بنات عشان تفطرو
ويجلسوا الثلاثة ع السفرة
وبعد الانتهاء من الطعام
تغير رؤى ملابسها وتسلم ع والدتها
ميرفت: هتتاخرى يارؤى
رؤى: مش عارفة ياماما ادعيلى بس الانترفيوا دا يعدى ع خير
ميرفت: ربنا يكرمك ويجعلك ف كل خطوة سلامة
وتين: ماهى بنت البطة البيضة وانا بنت البطة السودا
رؤى : يالمضة دا انتى قلب اختك
وتين: يخليكى ليا يانصفانى دايما
رؤى: هتتاخرى انهاردة ف الجامعة
وتين: لا عدخى محاضرة واحدة وهناكل برا انا وصحابى
رؤى: طب متتاخريش
***************
داخل قصر اقل ما يقال علية قصر ملكى لأحد ملوك العصر الحديث يمتاز بمساحتة الواسعة التى تجذب نظر اى شخص وتجذب وتسحر قلبة بجمالة
تستيقظ ادم مبكرا ويرتدى ملابسة الرسمية ويخرج من غرفتة وهو ينزل ع السلم يقابل اختة الصغيرة نور: صباح الخير يانور
نور: ادومى حبيبى صباح النور رايح الشركة
ادم: انتى شايفة اية
نور: خلاص يا آدم انت بتتعصب لية انا بسال بس
ليصل لباب القصر وتندة علية امة : ادم مش هتفطر ياحبيبى
لينظر لندى ابنة عمة بقرف : نفسى اتسدت كلامى لزياد : متتاخرش يازياد ع الشركة
زياد وهو يقوم انا خلصت هحصلك
لتقف أمامة ندى: القهوة بتاعتك عملتهالك بايدى
لم يرد عليها ويتركها ويرحل لتنظر نور وسهير لبعض ويضحكوا بصمت
***********
يصل ادم للشركة ويجد كثير من الفتيات
ينظر ادم لحياة : اية كل البنات دى
حياة: زياد بية طالب سكرتيرة جديدة لمكتبة
ادم: طب اطلبيلى قهوة
حياة: حاضر يا مستر ادم
رؤى ف طريقها للشركة تعدى الشارع ولا تنتبة للطريق وتنصدم بعربية
لينزل من سيارتة : انتى كويسة
رؤى: انت مبتشوفش مبتعرفوش تسوقو بتركبوها لية
……..: تصدقى أن انا غلطان كان زمانى رميكى لوحدك ومشيت
رؤى: انت كمان بجح العيب مش عليك العيب ع اللى ركبك عربية وتتركة وترحل
………: اية البت دى دى لسانها طويل اوى اة لو اشوفك تانى مسيرى اشوفك وساعتها محدش هينجدك من ايدى ع قلة ادبك دى
تصل رؤى للشركة وتسال عن الإعلان
لتجيب لها حياة بأن تنتظر مع البنات حتى ياتى زياد
يصل زياد للشركة ولم ينظر لأحد ولكن كل من حولة يتحدث علية وعن شياكتة ووسامتة
تلتفت لو رؤى وتصدم حين تجد………
تابعوااا
رايكم بالبارت
مدام زهرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #3
معلومات العضو
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
 
رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 5,199
النقاط : 1035
مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الثاني

البارت التانى
لتصدم رؤى حين تجد زياد داخل الشركة ويدور ف رأسها الف سؤال
لتنتظر دورها في صمت
حياة : آنسة رؤى اتفضلى
لتدخل رؤى المكتب وتجد زياد جالس خلف المكتب ويمسك بيده ورق
زياد وهو ينظر ف الورق اتفضلى اقعدى
لتجلس رؤى
زياد: اسمك ايه
رؤى: رؤى مصطفى
لينتبه زياد للصوت اهى فعلا البنت اللى هو خبطها
زياد: هو انتى طبعا جاية تشتغلى
رؤى: كلك نظر
زياد: لسانك دا عايز قطعة
رؤى: عن اذنك
زياد: ع فين انتى فاهمة دخول الحمام زى خروجه من اتفضلى استلمى شغلك وعايز اشوفلك غلطة الشغل
رؤى: براحة ع نفسك
ليضرب الجرس لتاتى لة حياة
حياة: نعم يامستر زياد
زياد: وديها مكتبها
حياة: اتفضلى
لتاخذها حياة لمكتبها
حياة: دا بقى ياستى مكتبك ولو عوزتى حاجة انا موجودة
رؤى ببتسامة: ميرسى جدا.
ليرن الهاتف ترد رؤى وتجدة زياد
زياد: اطلبيلى قهوة وهاتى ورق الصفقة وتعالى
لتدخل لة بالورق المطلوب
رؤى : اتفضل
ليأخذ منها الورق ولم ينظر لها
زياد: انتى متجوزة
لتتفاجئ من سؤالة: لا مش متجوزة بس دا اية علاقتة بالصفقة
زياد : بطلى لماضة ولا مخطوبة
رؤى: لا
زياد: طب روحى كملى شغلك
لتستاذن وتخرج من مكتبة
وبعد انتهاء اليوم يخرج زياد من مكتبة ويجدها نائمة ع المكتب ليضرب بيدة ع المكتب لتفزع رؤى
زياد: انتى جاية تنامى هنا يا آنسة
رؤى: انا اسفة بس لقيت معنديش شغل قولت…..
زياد: قولتى تريحى شوية اخر مرة اخرج الاقيكى نايمة
لتيشير لة بنعم
ف المساء تفتح رؤى الباب وتدخل المنزل
تندة ع امها تجدها بالمطبخ لتقبل خدها : امال وتين فين
ميرفت : ف اوضتها
رؤى: طيب انا هدخل انام عشان مش قادرة اول يوم شغل بقى
ميرفت: ربنا يقدرك يابنتى ويرزقك ويجعلك ف كل خطوة سلامة
رؤى: اللهم امين
*******************
ف غرفة وتين
تدخل رؤى تجدها جالسة ع السرير تتصفح صفحات الفيس بوك وتضع الهاند فرى ف اذنها
لتجلس أمامها
وتين: اية اللى اخرك انتى استلمى الشغل
رؤى: اة ياستى والنهاردة كان أول يوم
وتين: مبروك يارؤى
رؤى: اللة يبارك فيكى ياحبيبتى
وتمد لها يدها ببعض النقود
وتين بعدم فهم: اية دا بتوع اية
رؤى: انزلى هاتى بيهم هدوم للجامعة بدل الطقمين اللى بتروحي بيهم طول الاسبوع
وتين: بس انا مشتكتش
رؤى: وانا مش عايزة حد احسن منك خدى بقى
لتاخذهم وتين وتحصن اختها وتنظر ليدها
وتين بخضة: اية دا يا رؤى اية اللى ف ايدك دا
رؤى: دا جرح بسيط عربية خبطتنى الصبح بس الحمد للة عدت ع خير
وتين: مش تاخدى بالك
رؤى: الحمد للة يلا تصبحى ع خير
وتين: وانتى من اهلة
*******************
تشرق الشمس لتعلن عن بدء يوم جديد
يستيقظ ادم مبكرا ويغير ثيابة وينزل ليقابل ندى ابنة عمة ع السلم
ندى : صباح الخير يا ادومى
لم يرد عليها
ندى: ادم بكلمك
لينظر لها بشمئزاز : وانا مش عايز ارد
ليخرج زياد من غرفتة بعد أن غير ثيابة هو الآخر ويقابل ملك اخت ندى تخرج من غرفتها
ملك: صباح الخير يا زيزو
زياد: صباح الفل يالوكا
لينزلوا ويجلس الجميع ع السفرة
وبعد الانتهاء من الطعام يذهب كلا من ادم وزياد للشركة
ادم وزياد: صباح الخير
حياة : صباح النور
ليذهب زياد لمكتبة : صباح الخير
رؤى: صباح النور
زياد : هتيلى قهوة
رؤى: حاضر وف ورق عايز امضاء حضرتك
زياد : طب هاتية وتعالى
*******************
ف الجامعة
مروة : الواد عمر منزلش عينة من عليكى
وتين: سيبك منة
مروة: دا جاى علينا
عمر: ياصباح الجمال
مروة : صباح النور ياعمر
عمر وهو ينظر لوتين:هو العسل مش هيصبح عليا
وتين: مش صبحت اتكل ع اللة
عمر: براحة عليا
وتين وهى تقف من مكانها : يلا يامروة
ليمسكها عمر من معصمها لتصفعة وتين ع وجهه
لتشهق مروة: وتين أهدى
وتين وبدأ صوتها يعلو وتلتفت الانظار لهم: حسك عينك تقربلى ولا تلمسنى تانى انت فاهم
ليقترب عمر منها ويرفع يدة ليضربها ليمسك يدة الأمن وياخذوهم الى مكتب العميد
*******************
تدخل رؤى المكتب : دا يافندم الورق اللى عايزة امضاء
ليرن هاتفها
زياد: رؤى لو سمحتى فونك سايلنت اثناء الشغل
رؤى: انا اسفة بس ممكن ارد
زياد: اتفضلى
لتجيب رؤى ع الهاتف وتجد اختها تبكى
رؤى: الو
وتين: رؤى الحقينى
رؤى بخضة: ف اية ماما حصلها حاجة
لتحكى لها وتين ما حدث
رؤى: طب انا جيالك حالا أهدى
زياد: خير
رؤى: انا لازم امشى دلوقتى
زياد؛ خير مامتك فيها حاجة
رؤى: لا اختى واحد حاول يضربها ف الجامعة
زياد: طب يلا
رؤى: يلا ع فين
زياد : انا جاى معاكى
ليذهبوا سويا لجامعة اختها ويدخلوا مكتب العميد
العميد: اهلا زياد بية اتفضل
ليجلس ويشير لرؤى أن تجلس
العميد: اية المفاجأة الحلوة دى
زياد؛ واللة انا جاى ف مشكلة
العميد؛ تحت امرك
زياد: انا عايز افهم اية اللى حصل
العميد: لا دا مشكلة بين الولاد واتحلت هى وتين تقربلك
زياد: اة اخت خطيبتى
لتنظر لة وتين ورؤى
العميد: دا شرف لينا
زياد وهو ينظر لعمر: لو عرفت انك قربتلها تانى انا همحيك من ع الارض وياخذ وتين ورؤى ويستاذن من العميد ويذهب
ليصل وتين لمنزلها ويذهب برؤى للشركة مرة أخرى
يدخل مكتبة ويطلب من رؤى أن تأتى
تأتى رؤى لة
زياد: اقعدى يارؤى
لتجلس رؤى أمامة
زياد: تتجوزينى
رؤى ف حالة ذهول
زياد: انتى سمعانى
رؤى: ايوا يافندم بس……
زياد: بي اية ف حد ف حياتك
رؤى: لالا بي انا مش بفكر ف الجواز دلوقتى
زياد: طب هديكى وقت تفكرى
رؤى: عن اذنك يافندم.
وينتهى اليوم
**********************
ف الصباح ف القصر
يجلس الجميع ع السفرة يتناولون الإفطار
زياد: ادم عايز اتكلم معاك ف موضوع
ادم: خير
زياد: انا عايز اخطب
لتنظر لة ملك ونور بفرحة
سهير: صحيح يازياد
زياد: اة يا امى
مديحة : ماهى ملك اهى زى الفل ولا لازم تتجوز من برا
ملك: اية ياماما الكلام دا انت هتغصبية علينا
سهير: انتى بايعة بناتك
ادم: ودى تطلع مين
زياد: رؤى السكرتيرة الجديدة
ادم: طب سيبنى اسال عليها الاول
مديحة: وكمان سكرتيرة
زياد: انا رايح الشركة عشان معملش جريمة ع الصبح
ليكاد أن يخرج من باب القصر ولكن بوقفة صوت …….
تابعوا
مدام زهرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #4
معلومات العضو
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
 
رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 5,199
النقاط : 1035
مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الثالث



البارت التالت
ليكاد زياد أن يخرج من باب القصر ليوقفة صوت ملك
ملك: زيزو
زياد: نعم يا لوكا
ملك: متزعلش من كلام ماما
زياد: ياحبيبتى مش ف دماغى اصلا وربنا انتى اللى فيهم
ليتركها ويذهب للشركة

يصل ادم للشركة
ادم: صباح الخير
حياة: صباح النور يامستر ادم
ادم: اطلبيلى قهوة وابعتيلى مازن
حياة: حاضر
بعد قليل يستأذن مازن ويدخل مكتب ادم
مازن: صباح الخير يا ادم
ادم: صباح النور عايزك ف حاجة مهمة
مازن: خير
ادم: السكرتيرة بتاعت زياد الجديدة عايز اعرف عنها كل حاجة ساكنة فين بنت مين كل حاجة عنها
مازن: انت قررت تتجوز ولا اية
ادم: دا زياد مش انا
مازن: ع خيرة اللة عقبالك
ادم: مش عايز حد يشم خبر ف الشركة
مازن: عيب عليك يابوص

ف مكتب زياد
يرفع الهاتف ويطلب رؤى
زياد: رؤى تعليلى
رؤى: حاضر
لتدخل لة رؤى
زياد : اقعدى
رؤى: خير يافندم
زياد: فكرتى ف الموضوع اللى قولتلك علية
رؤى: يافندم انا مش جاهزة دلوقتى خالص
زياد: افهم من كلامك.دا اية
رؤى: انا اسفة يافندم
وتتركه ف حيرة وترحل

بعد انتهاء اليوم
رؤى: انا همشى يازياد بية اى أوامر
زياد: اة يارؤى خشى واقفلى الباب
لتدخل رؤى المكتب وتغلق الباب
زياد: انتى رفضانى لية
رؤى: يافندم انا قولت لحضرتك انا مش جاهزة
زياد: مش جاهزة من ناحية اية بالظبط
رؤى: زياد بية انا مش هتجوز الا لما اجوز اختى الاول
زياد: دا كلام افلام
رؤى: لازم تقول كدا ما حضرتك مش عايش عيشتنا عشان تحس بينا
زياد: وانتى واختك ومامتك ف عينى بس وافقى
رؤى: انا اسفة بعد اذنك
لتتركة وترحل ولكن قبل أن تفتح باب المكتب يمسكها من معصمها
زياد: انا ممكن اخليكى تتجوزينى غصب عنك
رؤى: محدش يقدر يغصبنى ع حاجة
زياد: انا اقدر انتى متعرفنيش وانا طلبتك ف الحلال
رؤى: قصدك اية
زياد: قصدى أنى لو مخدتكيش بمزاجك هاخدك غصب عنك
رؤى : سيب ايدى
ليقترب منها زياد حتى التصقت بالباب
رؤى: ابعد عنى انت عايز اية
زياد: عايزك انتى
رؤى: ابعد بدل ما اصوت
زياد : الموظفين كلهم مشيوا
رؤى: لو سمحت ابعد عنى
زياد : انا مش هعمل حاجه بس حبيت اعرفك أنى لو عايز اعمل هعمل بس برضوا هاخدك ف الحلال
ليفتح لها باب المكتب
زياد: امشى
لتتركة رؤى وترحل وهى تبكى بشدة

اليوم التالى ف الشركة
يدخل ادم مكتبة ويطلب مازن
مازن؛ صباح الخير يابوص
ادم: صباح النور اقعد عملت أية
مازن: اسمها رؤى مصطفى عبد الحميد
عندها 23 سنة عايشة مع امها واختها ف حتة شعبية اوى
ابوها ميت وملهومش قرايب خالص تقدر تقول مقطوعين من شجرة والناس كلها بتشكر فيهم وفي اخلاقهم
ادم: كانت متجوزة أو مخطوبة أو اى حاجة كدا
مازن: ولا اى حاجة صفحتها بيضة
ادم:طب روح انت كمل شغلك
مازن: ماشى يابوص

يصل زياد الشركة ولم يجد رؤى
زياد : حياة
حياة: نعم يامستر زياد
زياد: رؤى فين
حياة: هى اتصلت وقالت مش جاية انهاردة
ليشعر زياد بضيق ويدخل مكتبة
يتصل برؤى
زياد: انتى فين
رؤى: انا استاذنت انهاردة
زياد: وهى حياة هى اللى بديكى إجازة
رؤى: انا معرفش رقم حضرتك وسيبت خبر أنى تعبانة ومش قادرة اجى
زياد: بعد كدا اجازتك تتاخد منى انا مش من السكرتيرة
رؤى: حاضر يازياد بية
ليغلق الهاتف

ويمر ع هذا الحال 3 اشهر وكل يوم يحاول زياد أن يقترب من رؤى ولكن هى تبعدة عنها بكل الطرق

ف مكتب زياد
رؤى: زياد بية الورق دا عايز امضاء حضرتك
زياد : طب سيبية دلوقتى
رؤى: الورق دا مستعجل
زياد: طب هاتية
ليرن هاتف رؤى ينظر لها زياد بأن تجيب ع هاتفها
رؤى: الو
…….: ………….
رؤى: طب طب انا جاية ع طول
زياد وهو يلاحظ قلقها : ف اية
رؤى: ماما ف المستشفى ولازم امشى
زياد : طب انا مش هعرف اسيب الشغل هبعت معاكى حد يوصلك وابقى طمنينى
رؤى: شكرا يافندم عن اذنك

ف المستشفى
وتين ببكاء: رؤى ماما تعبانة اوى
رؤى وهى تحتضنها: متخافيش دلوقتى الدكتور يطلع ويطمنا
ليخرج الدكتور من الغرفة وتجرى علية وتين ورؤى وايمن جارهم وهو من اتصل برؤى واخبرها
رؤى: خير يادكتور
الدكتور: انا اسف
وتين: اسف ع اية
الدكتور: ولدتكم عندها السرطان ولازم تعمل عملية فورا والا ……..
ايمن: والا اية
الدكتور: والا هتموت
رؤى: والعملية دى تتكلفلها كام
الدكتور: ميت الف
وتين: كااااام
الدكتور: انا اسف عن اذنكم
لتجلس رؤى وتضع رأسها بين يديها
ويقف ايمن يسند وتين التى تكاد ان تسقط منهم
وتين: وبعدين يارؤى هنعمل اية
رؤى: يلا ياوتين ع البيت وجودنا هنا ملوش لازمة
وتين: لا انا هقعد معاها
رؤى وهى تضع يدها ع كتفها: يلا ياحبيبتى هى نايمة واحنا هنجيلها الصبح
ويذهبوا جميعا
يتصل زياد برؤى وتخبرة ما حدث
زياد: طب متجيش بكرة وانا هجيلك المستشفى
ويغلقوا الهاتف وينام.كلا منهم

ف صباح اليوم التالى ف الشركة
تذهب نور لحياة فهم اصدقاء
حياة: نور وحشتينى
نور: انتى اكتر ياحبيبتى كنت رايحة النادى قولت اعدى عليكى اخدك معايا
حياة: طب انا موافقة بس تعالى معايا الاول رايحة لواحدة صاحبتى المستشفى مامتها تعبانة وبعدين نمشى ع طول
لتوافق نور ويذهبوا لرؤى ف المستشفى ليطمئنوا ع والدتها
حياة: رؤى ازيك
رؤى: الحمد للة ياحبيبتى
حياة تعرفهم ببعض : دى نور صاحبتى ودى رؤى شغالة معانا ف الشركة
ليتصافحوا وتدخلهم رؤى غرفة والدتها لكى يطمئنوا عليها
يرن هاتف رؤى وتجد المتصل زياد تستأذن منهم وتخرج من الغرفة
وتجيب علية وتعطية اسم المستشفى
لياتى زياد ويصافحها
زياد: انا عايز اتكلم معاكى شوية
رؤى: هنا يافندم
زياد: اة والدتك عايزة كام عشان العملية
رؤى: ميت الف
زياد’ انا هدفعهم
رؤى: وآية المقابل
زياد: انتى
رؤى: افندم
زياد : تتجوزينى وادفعلك الميت الف ومامتك تعمل العملية
رؤى: انت جاى تشترينى بفلوسك
زياد: لا انتى اللى بتشترى حيات ولدتك
ليصدموا حين يجدوا………
تابعوا
#pïpأ¸
مدام زهرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #5
معلومات العضو
ملكة الاحساس
ღ دلوعه البيت ღ
 
رقم العضوية : 9165
☂ تاريخ التسجيل : May 2018
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 345
النقاط : 10
ملكة الاحساس غير متواجدة حاليا
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

ايه الجمال والروعه دى يسلموا الايادى
ملكة الاحساس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #6
معلومات العضو
ضيعنى زمانى
ღ دلوعه البيت ღ
 
رقم العضوية : 299
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 1,374
النقاط : 983
ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه ضيعنى زمانى عضوة رائعه
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

جميله فين البافى
تسلم ايديك
ضيعنى زمانى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #7
معلومات العضو
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
 
رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 5,199
النقاط : 1035
مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الرابع



البارت الرابع
ليصدموا حين يجدوا نور وحياة خلفهم
نور: زياد انت بتعمل اية هنا
زياد: نوووووور
نور: انت اية اللى انت قولتة دا
زياد: ملكيش دعوة القرار ف ايديها هى
لتقارب منها نور وحياة تتابع ف صمت
نور: وانت موافقة يا رؤى
**********************
يجلس ادم ع العشاء مع اسرته
زياد: عملت أية فعرض شركة سليم
ادم: ولا حاجه رفضت طبعا
زياد: لية بس انا مش كنت اتكلمت معاك
ادم: وانا محدش يلوى دراعى وانا عمرى ما هشارك الشركة دى وانت وانت عارفين لية
زياد: ايوا بس مش هتخسر حاجة لو شركتهم ف المشروع دا بس
ادم : لا هخسر كتير وانا لا يمكن اشاركهم ومتتكلمش ف الموضوع دا تانى
ويترك الطعام ويطلع غرفتة
فرح بدلع: مش هتكمل اكلك
ادم وهو يطلع السلم : شبعت
********************
ف الصباح
يصل ادم للشركة ويدخل يجد حياة ف انتظارة بملف ورق
حياة صباح الخير يامستر ادم
ادم: صباح النور
حياة: حضرتك عندك انهاردة معاد مع الموظفين اللى متقدمين للوظيفة الجديدة وكمان ميعاد الساعة 12 مع مدير المشروعات
واستاذ سليم منتظر حضرتك من نص ساعة ف المكتب
ليتوقف ادم عن المشى: لية
حياة: مقالش هو جة وقال أنة عايز حضرتك
ادم: هو فين
حياة: ف مكتبى
ادم: مدخليهوش غير لما اقولك
حياة: حاضر
ادم: واطلبيلى قهوتى
حياة: حاضر
بعد مرور ربع ساعة يرن هاتف مكتب حياة
لترفع السماعة : ايوة يامستر ادم
ادم: دخليلى سليم
ويغلق الهاتف
حياة: اتفضل يا استاذ سليم مستر ادم منتظرك
ليدخل سليم مكتب ادم ويشير لة ادم أن يجلس
ادم: انت عايز تدخل شريك ف المشروع دا بالذات عشان شركتك بتقع
سليم: نقول بصراحة اة
ادم: وانا مش هدخلك المشروع دا
سليم: يعنى اية
ادم: يعنى زى ما سمعت
سليم: دا اخر كلام
ادم: اة واتفضل عندى شغل
سليم: ماشى
ويخرج بغضب لتفزع حياة وتدخل لادم
حياة : مالة دا
ادم: سيبك منة جبتى الورق
حياة وهى تعطية ملف: اتفضل
وتخرج
*********************
زياد يجمع أوراقه ف الشنطة ويخرج من مكتبة ويجد حياة أمامة
زياد: حياة
حياة : نعم يا مستر زياد
زياد: كلام امبارح ميوصلش لحد
حياة وهى تتصنع النسيان: كلام اية
زياد: كلام اللى حصل ف المستشفى مع نور
حياة: ااااااااااااااة لا دى حاجة متخصصنيش بس حرام عليك اللى انت بتعملة دا
زياد: انتى ازاى تكلمينى كدا
حياة: اسفة عن اذنك
**************************
ف اليوم التالى
تستيقظ رؤى صباحا ع صوت منبهها وتأخذ حكامها وارتدى بنطلون جينز وتيشرت بنص كم وجاكيت جينز بكم وتستدل شعرها ع شمل ديل حصان وتذهب للمستشفى
رؤى وهى تنظر للدكتور: صباح الخير
الدكتور: صباح النور كنت لسة هتصل بيكى
رؤى بخضة : خير ماما حصلها حاجة
الدكتور: بعد الشر بس الحالة يتدهور ولازم نلحقها محتاجين نعمل العملية ف اقرب وقت
لتبكى بشدة وتذهب للشركة ولاول مرة تدخل مكتب زياد بدون استأذان
ليتفاجئ من شكلها ليقف من مكانة
زياد: مالك
ويصدم حين ………
تابعوا
رايكم بالبارت
مدام زهرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم ,   #8
معلومات العضو
مدام زهرة
ღ صاحبه بيت ღ
 
رقم العضوية : 281
☂ تاريخ التسجيل : Jan 2017
عدد المواضيع :
عدد الردود :
مجموع المشاركات : 5,199
النقاط : 1035
مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به مدام زهرة لديها الكثير لتفخر به
افتراضي رد: رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو

رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الخامس

البارت الخامس
زياد : مالك
لتحكى له ….
ويصدم حين تقول له : موافقة
زياد: ع اية
رؤى وهى تضغط ع جرحها : موافقة اتجوزك
ليمسك يدها : بجد يارؤى انا هخىيكى أسعد واحدة ف الدنيا
رؤى: مش فارقة ماما هتعمل العملية امتى
ليمسكها من يدها ويأخذها ويخرج من الشركة يفتح لها الباب الامامى لتدخل السيارة ويلف يركب بجانبها وقد وصل إلى أقصى حدود سعادتة
ليذهبوا للمستشفى
رؤى: احنا جايين هنا لية دلوقتى دا مش ميعاد الزيارة
زياد: هتعرفى كل حاجة دلوقتى
لينزل وياخذها ويدخل
زياد: اطلعى استنينى فوق
لتطلع بدون اى كلمة
وبعد نص ساعة
تأتى الممرضة بسرير متحرك مع الدكتور ويدخلوا غرفة ولدتها ويبدأو ينقلونها
رؤى: انتو بتعملوا اية ووخدينها ع فين
زياد وهو يضع يده ع كتفها : سيبيهم يارؤى مامتك داخلة تعمل العملية دلوقتى والدكاترة من ألمانيا متخافيش
لترمى نفسها ع المقاعد الحديدية داخل المستشفى ف انتظار خروج ولدتها
ليرن هاتفها: الو
حياة: ايوة يا رؤى انتى فين
رؤى: ف المستشفى عند ماما
حياة: اصل وتين هنا بتسال عنك
رؤى: لا خليها تروح ماما بتعمل العملية
حياة: خلاص انا هجيبها واجى
رؤى: ماشى سلام
حياة: سلام
وبعد مرور أكثر من ساعة تانى حياة ووتين بصحبة نووور
تنظر وتين لرؤى: ماما فين يارؤى
رؤى؛ ف العمليات اقعدى وتسلم ع حياة ونور
وبعد مرور 5ساعات يخرج الدكتور من غرفة العمليات ليجروا علية جميعا
رؤى: خير يادكتور
الدكتور؛ ادعولها ال48 ساعة الجايين يعدوا ع خير
زياد: يعنى هى كويسة
الدكتور: هتحط تحت الملاحظة وان شاء الله خير
ليتركهم ويرحل
وتين ببكاء: رؤى ماما هتقوم بالسلامة صح
لتحتضنها اختها : اة ياحبيبتى متقلقيش بس اتفضلى روحى نامى عشان كليتك الصبح
وتين: لا انا هقعد معاكم
رؤى: ياحبيبتى وجودك هنا ملوش لازمة روحى ارتاحى
زياد: انا شايف انك انتى كمان تروحى مينفعش تقعدى هنا وجودك لا هيقدم ولا هيأخر
ليستسلموا جميعا ويذهب كلا منهم ع منزلة
*****************
ف اليوم التالى ف الشركة
تدخل رؤى مكتب زياد وتعطية ملف
دا الملف والورق دا من الحسابات عايز امضتك
زياد: بعدين يارؤى انا دلوقتى بشوف المشروع
رؤى: لا مينفعش المرتبات واقفة والموظفين كل شوية عايزين يقابلوا حضرتك عشان المرتبات
زياد: ماشى هاتية
لميضى لها الورق وتكاد. ان تخرج ليوقفها صوتة
زياد: رؤى
رؤى : نعم يافندم
زياد: اولا انسى فندم دى ثانيا ودا الأهم احنا جايين نطلبك انهاردة
رؤى بصدمة: وماما ف المستشفى.
زياد وهو يرجع بظهرة للخلف : اية غيرتى رايك ولا عشان ضممتى أن مامتك عملت العملية
رؤى: انا قولتلك موافقة بس لما مانا تخرج
زياد: دى مجرد خطوبة ولما تقوم بالسلامه نعمل فرح
رؤى: اللى تشوفو بعد اذنك
********************
ف المساء
يرن الجرس ليعلن عن وصولهم
رؤى: افتح يا وتين
لتفتح وتين الباب ليدخلوا اولا ادم ثم ولدته ثم هو ثم نور
لتستقبلهم رؤى وحياة: اهلا اتفضلوا
ليجلسوا ويضع ادم قدم فوق الآخرة
ادم ؛ طب هو مفيش رجالة نتكلم معاهم
رؤى: انا هنا الراجل والست
سهير: طب نطلبك من مين
رؤى؛ انا اهو ياطنط
سهير بضحك: هنطلب ايدك منك يابينتى
رؤى: من غير ما تطلبوا وتتعبوا نفسكم انا موافقة
ليسعد زياد بموافقتها علية ويضع دبلتها ف يدها وهى كذلك ويعلنوا الزغاريط
وينتهى اليوم
********************
رؤى: انا مخنوقة وعايزة اخرج
حياة: طب خلصى شغلك ونروح للبت نور ناخدها ونتغدى برا
نور: قشطات
وبعد انتهاء العمل
حياة: يلا يارورو
رؤى: يلا ياموزتى
ويذهبوا لقصر نور وتفتح لهم الخادمة ويدخلوا يجلسوا
نور: اية المفاجأة الحلوة دى
حياة: غيرى هدومك عشان نتغدى برا
نور : طيب عشر دقايق واجهز
وتتركهم وتذهب لتغير ملابسها
تجلس رؤى بارتياك وتنظر حولها وتملى عينيها بجمال القصر وهى تلعب باصابعها
حياة: دى ندى بنت عم نور ودى رؤى صاحبتنا
رؤى: تشرفنا
ندى بغرور وهى تترك المجلة: طبعا شرف لواحدة زيك فقيرة تدخل قصر زى دا
لتصدم رؤى وحياة من جملتها
لتكاد أن ترحل لتتوقف حين تسمع حياة
حياة: اية اللى انتى بتقولية دا انتى مجنونة حد يقول لضيف ف بيتة كدا
رؤى: وقد تجمعت الدموع ف عيونها : عن اذنكم
لتكاد أن ترحل
حياة: استنى يا رؤى استنى
يرن جرس الباب تفتح نور ليدخل ادم
ادم: ازيك يانور
نور: تمام الحمد لله
ليسمعوا صوت حياة لينظروا يجدوا رؤى تقترب نحو الباب وبدأت دموعها تشق طريقها ع خدها.وحياة تحاول ايقافها
حياة: يارؤى استنى
نور وهى تمسك يد رؤى: مالك حصل اية
رؤى: انا ممكن امشى
وتخرج تركض ودموعها تزداد ليخرج زياد من الجراح ويدخل القصر دون أن يراها أو تراه ليسمع صوت اختة يعلو ويعلو
نور: انتى معندكيش دم انتى مين سمحلك تتكلمى اصلا
.زياد: حصل اية
لتهمس له حياة ف أذنه ولم تحدثة ان البنت التى حدث معها هذا تكون رؤى ليتركهم ويذهب لغرفتة
لتأتى امها ع صوتها
سهير: وطى صوتك بتزعقى لية
نور: تعالى ياماما شوفى الهانم عملت أية هزأت نور وخليتها تمشى معيطة بسببها
سهير: لية كدا ياندى
ندى ببرود: انا خارجة
نور: يابرودك ياشيخة
تكاد أن تخرج ليوقفها صوت رجولى خشن ظل يسمع فقط لما يحدث ويعلم بأنها تريد الخروج الان لتهرب منة فهو يعلم كم خوف الجميع منة حين يتحدث ويخسوا هدوءة قبل غضبة
ادم: ع فين أن شاء الله
ندى: خارجة
ادم: مفيش خروج
ندى: لية أن شاء الله
ادم : انا قولت مفيش خروج وامشى اطلعى ع فوق وبكرة تروحى تعتذرى للى غلطتى فيها
ندى بتكبر: أنا أعتذر لدى لا يمكن
ادم: سمعتى انا كلمتى واحدة وانتى عارفة كويس عواقب اللى مينفذش كلمتى مش محتاج افكرك
ندى: بس….
ليقطعها بتحذير واول وآخر مرة يكون ف ضيف ف البيت وتغلطى ف أو تتخطى حدود الأدب معاة حتى لو كان شحات
ويدخل لمكتبة وتصعد هى ع السلم بغضب وضجر من حديثة
*******************
وانتظروا اسبوعين حتى تكون مرفت قد شفت وخرجت من المستشفى
وبعد مرور أسبوعين ع خطوبتهما
جاء اليوم الملعون
تفتح رؤى عيونها وتجد نفسها بالفستان الابيض وبعض قليل تبقى ع ذمة رجل لا يعنى لها شئ وتكرهة كثيرة لتهرب منها دمعة ع خديها لتمسحها حياة لها
حياة؛ انا عارفة انك مبتحبهوش بس واللة هو بيحبك ولو مرتحتيس تقدرى تطلبى الطلاق
لتكتفى رؤى بالصمت
تدخل عليهم نور لتخبر رؤى بوصول زياد
نور: وااااااااو شكلك حلو اوى يارؤى
رؤى بابتسامة خفيفة: ميرسى
نور: طب ياسيتى زياد وصل ومستنيكى
لتمسك لها وتين ديل فستانها وهى تبكى ع فراق اختها فلا تجد من تشاكسة كل صباح
لتحتضنها رؤى بشدة
وتين: مبروك يارورو
رؤى: عقبالك ياحبيبتى
لتدخل امها : مبروك ياقلبى ربنا يتمملك ع خير
لتحتضن امها بشدة وتبكى وتبكى امها ايضا
وتين: خلاص بقى واللة هعيط
حياة :دا ع أساس انك مبتعيطيش
تنزل رؤى بفستانها وهى نسبة الملائكة حور من الجنة ليسىرح ف جمالها وأنها بعد قليل تكتب ع اسمة
ليأخدها من يدها وينزل بيها القاعة ويتم عقد القران وتبدأ الحفل وهى لم تتحرك ولا تبادل أحد الابتسامة
وينتهى اليوم وياخد زياد رؤى ويطلع بها الجناح الخاص بية ف القصر
يدخل الجناح وهو يحملها ع زراعية ويدخل ويغلق الباب وينزلها
يحتضنها بشدة : ياااااااااااااا طلعتى عينى ياشيخة
رؤى ببرود: بعد اذنك عايزة انام
زياد: لا مينفعش خالص ياقلبى عايزة الناس تاكل وشى
رؤى : زياد بجد انا تعبانة
ليقترب منها : اللة أسمى حلو اوى وهو طالع منك
ليقترب منها أكثر لتختلط أنفاسهم معا وهو يقترب لتداعب انفاسة جبينتها لتشعر بشفافية ع خديها لتغمض عيونها بغضب مكتوم ليضع قبلة ع جيينتها لينظر لها وهى مغمضة عيوونها باستسلام له لينحى ليضع قبلة ع شفتيها ليصدم حين يجد………
تابعواااا……
توقعاتكم
مدام زهرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
بجبن , تقلل , يطلب , رواية , طفلة , كبريائي

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع ♥ كاتبة الموضوع ♥ المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رواية ستظل.. عذراءِ الأخيرة بقلم ياسمين عادل ( مكتملة ) متفائلة في زمن اليأس روايات كاملة 41
رواية روفيدا بقلم مياده البحيري شيمو سمير روايات طويلة 14
رواية اسيره قلبي بقلم ريهام حلمى ( مكتملة ) متفائلة في زمن اليأس روايات كاملة 28
رواية ماسك بقلم علا عاطف الخالع -همسات ( مكتملة ) متفائلة في زمن اليأس روايات كاملة 39
رواية جواد بلا فارس بقلم الكاتبه منى سلامه ( بنوته أسمره ) ( مكتملة ) أمل بركات روايات كاملة 51